Unit Pentadbiran & Kewangan
Tentang kita
Kami memberikan perkhidmatan berkualiti tinggi kepada NCDRC melalui kepimpinan amalan profesional dan pengurusan infrastrukturnya dan semua aset termasuk sumber pentadbiran dan kewangan seperti menyediakan sokongan pentadbiran untuk Pusat dalam operasi hariannya, menyelia belanjawan dan perakaunan, dan membangun dan menghasilkan analisis organisasi untuk membantu dalam perancangan strategik jangka panjang, Sedia Berubah, Profesionalisme, Kerja Berpasukan, Kreatif & Inovatif, Penjagaan & Orientasi Pelanggan, dan Integriti adalah nilai teras Unit Pentadbiran dan Kewangan.
Tanggungjawab Utama Kami:
- Menubuhkan dan melaksanakan struktur pentadbiran organisasi, termasuk mentakrifkan peranan dan tanggungjawab jabatan dan unit di dalamnya pihak berkuasa;
- Melaraskan proses dan sistem pentadbiran, dan menyemaknya secara berterusan proses dan sistem yang ditetapkan untuk memastikan pentadbiran NCDRC berfungsi dengan baik.;
- Membangunkan polisi kakitangan dan mentadbir peraturan dan peraturan kakitangan semasa dengan tujuan untuk memastikan Pusat ini dilayan oleh kakitangan yang cekap dan bermotivasi.;
- Menjadi berhemat dalam pengurusan kewangan, dan khususnya memantau, menilai dan memproses semua urus niaga.;
- Mengekalkan dan mengaudit akaun Pusat, menyediakan cadangan belanjawan tahunan, menguruskan proses belanjawan, meluluskan akaun belum bayar, menyelaraskan akaun, menyediakan akaun akhir, menyediakan perbelanjaan pendapatan dan lain-lain laporan kewangan tetap dan pengurusan sumber kewangan, aset dan belanjawan tahunan Pusat.;
- Memastikan rancangan sumber adalah konsisten dengan keutamaan dan norma Pusat; memantau penggunaan sumber mengikut norma kecekapan dan keperluan yang muncul; menyokong, menyelaras dan memimpin pelaksanaan dan evolusi pengurusan untuk pembangunan;
- Bertanggungjawab untuk perolehan barangan dan perkhidmatan serta pengurusan semua aset dalam NCDRC.
- Bertanggungjawab dalam memantau kualiti dan pengurusan risiko dalam NCDRC.